Volgers

vrijdag 6 januari 2017

Ijsvogel gespot

Hoi hoi blogmaatjes !

Ik ben blij ! Net terug van een wandelingetje met de hond en een ijsvogel gespot ! Ik had natuurlijk geen fototoestel mee, twijfelde nochtans voor ik vertrok... maar het was wel duidelijk een ijsvogel die ik zag wegvliegen, aan een waterplas nog geen honderd meter van bij ons thuis!

Deze foto mijn voorhistorisch gsm'tje genomen, uiteraard geen ijsvogel te zien - hihi !

Terug thuis in mijn foto's zitten zoeken, want ik heb er ooit eentje in onze tuin gezien en die heb ik toen wel op foto kunnen vastleggen, zij het met slechte kwaliteit... Onderstaande foto's zijn van oktober 2004 !


 
 
Ik herkende hem vandaag onmiddellijk aan zijn blauwe pluimen. En dan maakt mijn hart zo'n vreugdesprongetje, want dit is toch wel WAUW! als je zo een vogel ziet in de vrije natuur?
 
Dit wou ik toch wel even met jullie delen. Groetjes, Gina

2 opmerkingen:

  1. Wauw! Dat is bijzonder! En dat zijn de kleine dingen die een mens al gelukkig en opgewekt kunnen maken op een dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig vogeltje hé! wij zien er hier ook elk jaar eentje aan ons vijvertje in de tuin. Vorig jaar was er een tegen de ruit gevlogen, helemaal groggy. We konden em vastpakken, hebben em in huis wat laten bijkomen en na een goed kwartier kon het vogeltje weer buiten en wat later vloog het gelukkig weer weg.
    Een hele belevenis...
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen